31 Aralık 2014 Çarşamba

Verev çeşitleri

         Bias-cut(verev kesim) 
Verev üzerinden bir parça kumaş kesilerek daha akışkan ve esnek olması sağlanır. Verev kesim elbise ve etekler daha incelikle yayılır ve harekete  izin verip kıvrımları belirginleştirerek vücudun şeklini ortaya çıkartırlar. Verevden kesilen elbiseler özellikle 1930'larda moda olmuştur. 
               Bias ( verev)
Kumaşın WARP ve WEFT (çözgü ve atkı) ipliklerine 45 derece açı oluşturacak  şekilde çapraz dikilmesi. Dikilen kumaşın birbirine dik iki verevi vardır. Verevlerin birinden çekildiğinde, kumaş diğer herhangi bir yönde çekilenden  daha fazla  uzar ve bu özellikle normalden fazla esneklik gerektiren giysi ve detaylar için kullanılabilir. ' Cross-grain' de denir. 
      Bias Binding (verev biye)  
Kavisli derzlerin kaplaması, biyeleme ve uçların sağlamlaştırılması için ya da sadece dekorasyon amacıyla , verev üzerinden kesilen aşınmayan bir kumaş şeridi. 'Bias tape' ( verev şeridi) de denir. 
         Bias tape ( verev şerit) 

Jacket-Ceket

               Jacket-ceket 
Boyu bele kadar uzanan uçuş ceketi ilk olarak ABD hava kuvvetleri tarafından 1931 yılında  kullanılmaya başlanmıştır. Tipik olarak iki adet kapaklı dış cebe,gömlek yakasına, apoletlere ve fitili örgü bileklik ve bel kemerine sahip olup, resmi olarak deriden imal edilir.  Sivil benzerleri farklı malzemeden yapılabilir ve farklı detaylara sahip olabilir;aynı zamanda 'bomber  Jacket ' ve 'flight jacket' olarakda adlandırılır.
 Sevgiler  Cemile Bayram

30 Aralık 2014 Salı

Lüx Erişilebilir mi ?

          Lüx Erişilebilir mi? 
Siz ne düşünürsünüz bilmem ama bence hayat standartlarımız yükseldikçe lüx'e daha çok ulaşmak kolaylaştı. Eskilerdeki insanlarımız hayal edip ulaşana kadar zorlanırlarmış , ugraşırlarmış (ama tabiki eskide kaldı  ) yeni sistemler ,yenilikler her şeyin  değişime uğradığı bir zamanda , lüx olarak gördüğümüz şeyler çok kolay ulaşabiliyoruz , bunun nedenlerinden bi kaç tane bahsetmek istiyorum ; kredi kartının taksit seçeneği , banka kredisi vs... çift taraflı çalıştığımız için her şeyin zorluğunu görüyoruz ,arzu ettiğimiz şeyleri almak hayal değil gerçek oluyor. Bu da bizim hayat standartlarımızı belirliyor, işimizi kolaylaştırmak için hem teknolojiyi çok kolay Bi şekilde alıyoruz ,bu sadece teknolojide değil her aldığımız lüx ürün için geçerli aslında,şimdi  dersiniz ki bu durumun MODA'yla ne ilgisi var :)) var aslında lüx moda parçalarını satın almakta güçlük çekmekten kurtuluyoruz bi nevi tabi ,ulaşamayacağımız çok tanınmış dünya devleri yok mu var , gerçekten faşist Bi fiyat olduğu için mesela xx çanta 10 bin $ bunu almak güç tabiki bütçemizi bir hayli zorlar , üst tabaka dediğimiz kısım anca kullanabilir, yaklaşık bizim o tip lüx tüketim ürünleri alabilmemiz için gerçekten baya yol almamız gerekir. Ben kendi açımdan baktıgımdada gerek duymam bir çanta veya başka bir parça için bu kadar tuzlu fiyatları vermeye verenlere'de saygı duyuyorum imkanları var kullanıyorlar :)) LÜX her zaman değerli  bir unsur değildir aslına bakıldığında sadece kalite , tanınmak ,yaşam tarzıdır. Şu durumdanda bakıldığında LÜX zaten pahalı olanıdır ,Erişilebilir  kılınabilirmi!  yoksa kılınamaz mı ! Oda biraz patronların ve pazar'la ilgili Bi durum ...
Sevgiler : CEMILE BAYRAM

29 Aralık 2014 Pazartesi

Moda Pazarlaması

MODA PAZARLAMASI
Moda olan her şeyi  pazarlamak aslında biraz daha zordur. Geçici ürünler oldugundan ötürü bu durum  karşımızdaki kişide soru işareti bırakabilir, gerçi birazda alım gücüne bağlıdır. Örnek olarak Yeni sezonda almayı düşündüğü    bir parçayı Bi dahaki sezon giyip giyemeyecegini düşünen insan için o parçaları almak pek parlak bir fikir olmayabilir ,ama biraz daha  lüx tüketimi destekleyen kişiler  için pek bir sorun olmaz giyip atabilir. Asıl olan modayı kimlere ve nasıl pazarlamayı düşündüğümüz hedef kitlelerimiz olduğu için her sektör kendi içinde pazarlama yöntemlerini başarılı bir şekilde yapıyor çok nadir istisnalar olumsuz olabilir. Moda olan giysileri almak değil önemli olan akıllılık yapıp pazarlama stratejilerine kapılmamaktır ,çok yazıkki bizde bu tip durumları düşünemeyiz daha doğrusu düşünmek istemiyoruz. Param var alırım kimse karışamaz mantığıda var biraz :)) ülkemizin gelir başına düşen gelire bakan kişiler bu durumu iyi anlar , açız , maaşlarımız yetmiyor , geçinemiyoruz gibi sözlere katılmıyorum ben genelde bütçene göre gidersen hiç birşey olmaz bence nacizhane fikrimce , he şöyle bi durum olur   ,Üniversite okuyan çocukların vardır o zaman sözüm size değil . Ne yaparsanız yapın veya tasarlayın iyi bir pazarlama yapamazsanız işiniz yaş biraz. Pazarlama deyince aklımıza bide markalaşma geliyor.   Aldığımız ürünlerin çoğu  zincir mağazaların pazarlama taktiğidir kaliteli diye pazarlarlar Bizde devasal markadır diye tüketiyoruz bu kadar basitleştirdik  durumu biz aslında ...              
 sevgiler  Cemile Bayram