11 Eylül 2014 Perşembe

Diesel

 DİESEL 

 Annesinin dikiş makinesinde diktiği bir blucinden başlayarak küresel bir marka oluşturma öyküsüdür.Diesel'in kurucusu RENZO ROSSO ilk blucinini  15 yaşında dikmiştir. Çünkü o zaman  MODA olan blucinlerden alıcak parası
yoktu, arkadaşları tarafından çok beğenilen blucinlerden her akşam oturup dikiyordu satmak için ve satılıyorduda. Bu önsezi ROSSO'yu tekstil ve imalat okumaya teşvik etti, burayı bitirdikten sonra bir şirkette üretim yöneticisi olarak çalışmaya başladı. Bir kaç yıl sonra 1978'de ROSSO GOLDSCHMİED'e kendi blucin markasını oluşturmak istediğinden ve birlikte  çalışabileceklerinden bahsetti.  GOLDSCHMİED'e bu işe parlak baktı ama bir süre sonra ROSSO  GOLDSCHMİED'inde elindeki %50' lik payı aldı ve dünyada bir ilki başararak yırtık , eskitilmiş blucinler üretmeye başladı. Başta bunu new york, ABD'ye kabul ettirmek pek kolay olmasada işin büyük bir kısmını halletmişti ROSSO kargoladıgı ürünler eline tekrar gelmeye başlayınca zaten peşinden  gidip mağazalara halletmişti sorunu. Ilk aksesuar üretimi 1995 yılında başladılar, Dikkat ederseniz 67 farklı kot rengi vardır DİESEL'in 1991 yılında yaptıgı reklam kampanyasıyla  şirketin tarihinde dönüm noktası oldu. DİESEL işe 18 çalışanı ve birkaç dikiş makinesi olan küçük bir İtalyan blucin üreticisi olarak başlamıştı. Şimdi ise 80'i aşkın ülkede yaklaşık 6000 satış noktası vardır ve birde DİESEL Kids 'i vardır. Bu günlük benden bu kadar.:))
sevgiler: Cemile Bayram



10 Eylül 2014 Çarşamba

Lacoste

LACOSTE
Timsah logolu spor giysilerinin anavatanı FRANSA'da banliyö'dür. 1925 yılında tenisin as oyuncularından RENE LACOSTE  maç öncesi bir mağazanın vitrinine bakıyordu ,Pierre Guillou'ya eger maçı kazanırsam bana bunlardan birini alabilirsin dedi. Maçı kaybetti ama AMERiKALI bir gazetecinin bu konuşmadan haberi olunca şunları yazdı :Genç LACOSTE timsah derisi çantayı kazanamadı ama gerçek bir timsah gibi mücadele etti. O günden sonra LACOSTE ,gömleklerin göğüs cebi üzerine işlenmiş bir timsah vardı. 1930 yılında piyasaya sürdüğü spor giysilerinde timsah arması bulunmaya başladı. Bugün 110'u aşkın ülkede yılda 30 milyonun üzerinde LACOSTE ürünü satılıyor. TENIS gibi ayrıcalıklı bir spordan kaynaklanan geçmişi ile LACOSTE , zengin ve giyimine düşkün tüketicilere çekecek her türlü  olanağa sahiptir. LACOSTE logosu performans , zevk ve zenginlik çagrıştırıyor.Üstelik ,saldırıya hazır gibi duran küçük bir timsahdan daha asi ne olabilirki. lACOSTE adı altında ayakkabı,saat,parfüm,gömlek,terlik,çanta,şapka,gözl
ük satılmaktadır. Sahsen ben ayakkabısını kullandım çok rahattır ,özellikle yaz aylarında.  Bugünkü yazım  bu kadar :))
sevgiler: Cemile Bayram






9 Eylül 2014 Salı

Cat

CATERPILLAR
Aslında bu öyküdeki gelişme son derece anlamlıdır. CAT botları ilk olarak 1991 yılında Caterpıllar iş makineleri operatörleri için, koruyucu bir ayakkabı olarak piyasaya çıkmıştır.İNGİLTERE ve ABD'deki lisans şirketleri MARKA'nın ilk TASARIM'larının , özelliklede bal rengi ,doksanlı yılların ortalarındaki ekose gömlek ve kargo pantolonların ağırlıkta oldugu {grunge} tarzı ile bir uyum sağlayan Colorado iş botunun keşfetmekte geçikmediler. 1994 yılından bu yana yaklaşık 60 milyon çift CAT ayakkabı satılmıştır.CAT ayakkabılarının sağlamlığı,dayanıklı olması özellikle kış aylarında sıcak tutma  özelliği ile kalitesinden asla ödün vermiyor.Aslında bu sözünü ettigim CAT markası için 1904'ten beri marka oluşturma öyküsüne  bir örnektir. MARKA'nın temel ' vaadi' gerçektir bence çünkü;çeşitli endüstrilerde sağlam ve koruyucu AYAKKABI üretimini sürdürmektedir. CAT ayakkabılarının ilk çıkış nedeni ile moda Pazarı'nda yer alması kimin aklına gelebilirdiki. Aslına bakıldığında ağır iş makineleri , bir MODA markasının gelişmesi açısından mükemmel bir arka plan oluşturuyor. Mesaj açık: öykünüz ne kadar inandırıcı ise markanız o kadar çekicidir .CATERPILLAR markasında gördüğümüz gibi.CATERPILLAR ayakkabılarından aldıgınızda bikaç sezon kullanabilirsiniz... 

 2013 YILINDAKİ SEZON'DAN